Kesällä 2012 päätimme mieheni kanssa, että lapsi saisi tulla jos on tullakseen. Olin aina tiennyt haluavani lapsia ja nyt aika tuntui oikealta. Äidiltäni olin kuullut, että sekä minä että siskoni saimme alkumme heti, kun tilaisuus annettiin. Kuvittelimme siis, että viimeistään vuoden päästä meitä jo olisi kolme. Joka kierrossa olin varma, että nyt tärppäsi. Tunsin kaikki raskausoireet, jotka googlesta löysin. Lopetin vähäisenkin alkoholinkäytön enkä enää syönyt vuohenjuustoa. Halusin kertoa kaikille, että nyt me olemme päättäneet perustaa perheen. Onneksi en kuuluttanut uutistani kovinkaan monelle. Lapsi ei ollut tullakseen. Jännitys siitä, että elämä muuttuisi, alkoi kääntyä pelkoon siitä, että meissä on jotain vikaa. Lapsi ei enää saanut tulla jos siltä tuntui, vaan sen oli tultava. Kyttäsin kalenteria, ja mieheni piti olla aina valmiina. Homma muuttui tekemiseksi. Tuli syytöksiä ja itsesyytöksiä, keskusteluja siitä, oliko perheen perustaminen välttämätöntä...
Kotiäidin elämää, sen kuvausta ja pohdintaa. Katsotaan, mihin Jokatapauksentie elämässä kuljettaa.